Kupili smo Pandemiju kako bi je naša recenzentica mogla testirati sa svojom djecom. Nastavite čitati za naš potpuni pregled proizvoda.

The najbolje društvene igre su zarazne. Kad pronađete onu koja vam se zaista sviđa, skloni ste naviknuti se, a zatim opsesiju brzo prenijeti na obitelj i prijatelje. To se događa s Pandemijom, koja se slučajno odnosi na prijetnju svjetskih zaraznih bolesti, ili pandemije. Kao obožavatelj i medicinskih intriga i igara, želio sam isprobati ovu igru, koja je prvi put objavljena 2008. godine, sa svojom djecom u dobi od 12, 14 i 15 godina. Čitajte dalje da vidite je li zarazno zabavno ili je mrtvo po dolasku.

Panademijski
Smreka / Sarah Vanbuskirk

Koncept: Pronađite lijek

Nakon nedavnih epidemija ospica, zike i ebole, igra na ploči o globalnoj prijetnji koju brzo pokretni patogeni predstavljaju ljudskom životu osjeća se jezivo prikladnom, iako pomalo stvarnom. U Pandemiji svaki igrač preuzima ulogu jednog člana elitnog tima za kontrolu bolesti, s ciljem kolektivnog zadržavanja četiri smrtonosne bolesti.

Zanosna priča privukla nas je i izazvala snažne emocije.

Svi rade zajedno, putuju svijetom kako bi liječili infekcije, prikupljajući kartice kako bi otkrili lijek za svaku bolest ili potaknuli nove izbijanja. Cilj igre je pronaći sva četiri lijeka prije nego što se dosegne bilo koji prag gubitka igre. Zanosna priča odmah je privukla moju obitelj i izazvala snažne emocije.

Dizajn: Prelijep

Pandemic je lijepo dizajnirana igra s atraktivnim komadima. Ploča je karta svijeta koja prikazuje mrežu koja povezuje 48 gradova. Šest blokova u obliku skloništa predstavljaju istraživačke postaje. Jedan ide u Atlantu, sjedište Centra za kontrolu i prevenciju bolesti i gdje igra počinje. Ostale bi trebalo grupirati u blizini, kao i 96 kockica u boji (po 24 u četiri boje), koje stoje za svaku od četiri bolesti.

Zeleni marker izbijanja (s četiri strelice prema van) počinje od 0 na tragu izbijanja u donjem lijevom kutu. Markeri za izlječenje trebaju biti poredani i spremni za premještanje u prostore usklađene bojama na dnu ploče kada se bolesti izliječe (prazna strana prema gore) ili iskorijene (Ø strana prema gore).

Pandemija je osmišljena za igru dva do četiri igrača. Uz kupnju proširenja za igru, u miks se može dodati peti igrač. Svakom igraču je dodijeljen jedan od sedam likova putem nasumično podijeljenih karata - planer za slučaj nepredviđenih situacija, stručnjak za operacije, medicinski djelatnik, istraživač, stručnjak za karantenu, znanstvenik i dispečer - i kreće se po ploči pomoću pijuna koji odgovara tom liku kartica. (Uz proširenje, uključeno je više uloga likova, kao i "bio-terorista" koji nastoji potkopati napore drugih igrača.)

Iako su tehnički u istom timu, moja je obitelj primijetila da su neke sposobnosti likova izgledale ponekad učinkovitije od drugih. Voljeli bismo da se čini da svaki lik ima jednako korisne "vještine", ali to bi također mogao biti slučaj " trava je uvijek zelenija ”, jer svaka uloga nudi različite sposobnosti koje će biti od koristi okolnosti. Također bi moglo biti zanimljivo da postoje dva tima: jedan koji je igrao za bolesti i jedan koji ih je pokušavao izliječiti.

Pandemija
Smreka / Sarah Vanbuskirk

Postavljanje: Osigurava jedinstvenu, izazovnu igru

Već sam spomenuo neke postavke u prethodnom odjeljku, no ostalo uključuje distribuciju bolesti po karti. Postavite zeleni tragač "stope infekcije" na krajnji lijevi prostor u traci "stopa zaraze" u gornjem desnom kutu ploče, a kartice infekcije postavite licem prema dolje na područje hrpe za izvlačenje iznad te trake. Okrenite jednu infekcijsku karticu u područje odbačene hrpe i postavite tri odgovarajuće kocke bolesti na bilo koji grad označen izvučenom karticom. Ponovite dva puta, ponovno stavljajući tri kocke na bilo koji nacrtani grad. Zatim izvucite još tri karte, ovaj put stavljajući samo dvije odgovarajuće kocke na svaki od tih gradova, i na kraju još tri, koje dobivaju samo jednu kocku.

Igra bi se mogla poboljšati pojednostavljivanjem uputa i nekih varijabli kako bi bila malo jednostavnija.

Odvojite karte za epidemiju i podijelite određeni broj karata po igraču (ovisno o broju igrača) iz preostalog špila. Odlučite koliko epidemija želite uključiti u svoju igru ​​i ravnomjerno podijelite ostatak palube na te epidemije, miješanjem epidemijske karte u svaki dio špila prije slaganja špilova prema gore i stavljanja natrag na špil igrača prostor.

Početno vrijeme čitanja uputa i postavljanje vjerojatno je trajalo sat vremena. Moja djeca i ja mislili smo da bi se igra mogla poboljšati pojednostavljivanjem uputa i nekih varijabli kako bi je učinila malo jednostavnijom, barem na početku. Ako se mučite s učenjem, postoji niz video vodiči na YouTubeu.

Igranje: Zbunjujuće

Igrač s gradom s najvećim brojem stanovnika u ruci počinje, a ostali slijede po smjeru kazaljke na satu. Svaki potez igrači biraju između različitih radnji: vožnja/trajekt (putovanje u bilo koji grad povezan bijelom linijom), izravan let (odbacite gradsku karticu iz ruke da biste putovali do tog mjesta grad), čarter letom (odbacite karticu za grad u kojem se nalazite i otputujte u bilo koji grad) i shuttle letom (putujte iz jednog grada s drugim istraživačkim centrom u drugi centar).

Također možete izgraditi istraživački centar (igrati na kartu grada u kojem se nalazite), liječiti bolest (ukloniti kocku bolesti iz grada u kojem se nalazite), podijeliti znanje s suigrač u istom gradu (dajte ili uzmite kartu koja odgovara vašem zajedničkom gradu) i izliječite bolest (u bilo kojem istraživačkom centru odbacite pet gradskih kartica s istom bolešću boja).

Nakon što se bolest izliječi, marker izlječenja može se postaviti na odgovarajući prostor. Primjeri te bolesti mogu ostati ili se nastaviti širiti na ploči, ali liječenjem te bolesti sada možete izbaciti sve kocke, a ne samo jednu. Ako na ploči ne ostane kockica za izliječenu bolest, ta se bolest iskorijenjuje, a marker treba preokrenuti. Kad se bolest iskorijeni, kocke bolesti više ne mogu ući na ploču.

Dok sa svakim potezom birate karte, bolesti mogu nabubriti (četiri kocke iste boje u jednoj grad), što znači da svi povezani gradovi također primaju kocku, a oznaka izbijanja napreduje na tragač. Ako oznaka izbijanja dođe do posljednjeg mjesta, svi gube.

Prilikom izvlačenja epidemiološke kartice morate slijediti korake navedene za povećanje, zarazu i intenziviranje, osim ako je ta bolest iskorijenjena. Osim gradskih kartica, postoje i kartice događaja poput državnih potpora, koje se mogu igrati u bilo kojem trenutku; ne smatraju se radnjama i ne zahtijevaju odbacivanje. Igrači u svakom trenutku mogu imati najviše sedam karata u ruci.

Znam, zvuči zbunjujuće - i tako je. Zapravo, strma krivulja učenja glavni je nedostatak ove igre. Međutim, tu kooperantska priroda ove igre zaista sjaji. Ako samo jedan ili dva igrača znaju igrati, mogu pomoći drugim igračima da ubrzaju igru. Moja su djeca odigrala nekoliko rundi prije nego što sam se pridružila, a njihova mi je stručnost omogućila da odmah uskočim bez trošenja pretjerane količine vremena na proučavanje pravila.

Pandemija
Smreka / Sarah Vanbuskirk

Zabavna vrijednost: Izazovno, ali stvara ovisnost

Kao što sam rekao, shvaćanje ove igre bilo je zbunjujuće. Tako zbunjujuće, moja je obitelj zapravo bila blizu toga da odustane od toga. U početku smo se puno svađali i optuživali: "Napravit ćeš nas da izgubimo." "Ne ti si!" "Kako pobjeđuješ?" "Čini se nemogućim!" „Uf! Pokušavali smo iskorijeniti Svi oni; samo si trebao lijek Svi oni! Mi smo doslovno tako glupi. ” Riječ mržnja često je dolazila u igru ​​dok smo se borili kroz prvih nekoliko utakmica, a bojala sam se da će završiti udarcima.

Konačno, ipak smo pobijedili, a pobjeda nikada nije bila tako slatka. Ista grupa koja je bila jedno drugom za žaru bila je žestoka i grlila se. Postoji nešto jedinstveno i privlačno u načinu na koji se timovi osjećaju kao da se bore protiv igre, što u konačnici potiče veliko prijateljstvo i želju da se igra iznova i iznova.

Postoji nešto jedinstveno i privlačno u načinu na koji se timovi osjećaju kao da se bore protiv igre, što u konačnici potiče veliko prijateljstvo.

Ovu smo igru ​​igrali skoro 20 puta, nekoliko puta leđa, vjerojatno ukupno oko devet ili 10 sati. Upute procjenjuju da svaka utakmica traje 45 minuta, ali naša je obično trajala oko 20 do 35 minuta. Kraća vremena igre nadahnula su nas da igramo više puta zaredom.

Iako su upute komplicirane, a igra je isprva frustrirajuća, moja smo djeca i ja otkrili da je Pandemija na kraju zaista zabavna. Morate samo izdržati.

Obrazovna vrijednost: Promiče timski rad i komunikaciju

Ne samo da je igra zabavna za igru, već je i vrlo poučna za javno zdravlje i način na koji se bolesti šire na globalnoj razini. Ova igra postavlja pitanje: "Možete li spasiti čovječanstvo?" i svakako potiče mnogo zanimljivih razgovora. Osim toga, volim naglasiti suradnju, donošenje odluka, igranje uloga i strategiranje, a sve se to poboljšavalo što smo više igrali.

Puno kooperativne igre nisu jako konkurentni. Nije tako s ovom igrom u kojoj se borite (a ponekad i međusobno). Zamamni osjećaj hitnosti gradi se dok grupa nastoji iskorijeniti pandemije prije nego vrijeme istekne. Činjenica da ovo nije laka pobjeda (i dalje gubimo oko polovice vremena) čini uspjeh još slađim.

Pandemija
Smreka / Sarah Vanbuskirk

Dobni raspon:Dvoznamenkaste znamenke

Proizvođač preporučuje Pandemiju za uzrast od 8 godina, ali otkrio sam da je za nju prikladniji blizanci i tinejdžeri. Ova igra zahtijeva strpljenje, složeno razmišljanje i scenarije sudnjeg dana, što može biti malo za mlađu djecu. Moga je devetogodišnjaka bilo teško pratiti i pomalo frustrirajući. Mlađa djeca svakako mogu igrati kao tim, ali ne tako dobro kao stariji članovi. Rekao bih da je 10 i više idealno.

Cijena: Zlato za noćnu igru

Ovu igru ​​možete pronaći po širokom rasponu cijena, od 24 USD pa sve do 40 USD. Mislim da je to pošteno za igru ​​ovakvog kalibra. Komadići, ploča i kartice iznimno su dobro osmišljeni. Složeni koncept također opravdava svoju cijenu; prilično je zajamčeno da ćete se navući.

Ako volite ovu igru, na raspolaganju je više proširenja i verzija. Isprobajte njegov izdanak, Nasljeđe pandemije, sezona 1 (Plavo izdanje) koje se prodaje po cijeni od oko 40 USD i preporučuje se za uzrast od 13 i više godina. U ovoj verziji igrači imaju priliku utjecati na elemente igre, uključujući parametre bolesti, likove i svijet u kojem igraju. Budući da se sve razvija tijekom igre, igračima je svaki put zajamčeno jedinstveno iskustvo.

Pandemija vs. Catan

Obje su popularne, strateške igre da se moja obitelj voli igrati iznova i iznova. Dok se Pandemija usredotočuje na globalne epidemije bolesti, Catan zalazi u razvoj malih predstraža u gradovima i kako pristup resursima (misli se na građevinski materijal, vojsku, ceste i hranu) utječe na uspjeh naselja.

Pandemija je više kolaborativna, s timom koji igra protiv igre, dok je Catan tradicionalna igra u kojoj se protivnici međusobno bore. Kao netko tko ima tendenciju gubljenja u Catanu (ali je i dalje fan), često se osjeća kao da se borim i s tom igrom. Osobno preferiram Pandemiju jer se čini da se sve bolje igram sve bolje, ali obje igre zaslužuju mjesto u noćnoj rotaciji svake obitelji.

Catan Review
Konačna presuda

Da, kupi!

Pandemija ima strmu krivulju učenja i vaš tim može izgubiti (često), ali nemojte odustati od toga. Igra s visokim ulozima zahtijeva suradnju i strategiju te je izvrstan lijek za dosadu.

Aktivno skenirajte karakteristike uređaja radi identifikacije. Koristite precizne podatke o geolokaciji. Pohranite i/ili pristupite informacijama na uređaju. Odaberite prilagođeni sadržaj. Izradite prilagođeni profil sadržaja. Mjerite izvedbu oglasa. Odaberite osnovne oglase. Izradite profil prilagođenih oglasa. Odaberite prilagođene oglase. Primijenite istraživanje tržišta za stvaranje uvida u publiku. Mjerenje performansi sadržaja. Razvijajte i poboljšavajte proizvode. Popis partnera (dobavljači)