Am cumpărat Pandemic, astfel încât recenzorul nostru să-l poată testa cu copiii ei. Continuați să citiți pentru recenzia noastră completă a produsului.

The cele mai bune jocuri de societate sunt contagioase. Odată ce găsești unul care îți place cu adevărat, ai tendința să te agățești și apoi să transmiți obsesia familiei și prietenilor în succesiune rapidă. Așa se întâmplă cu Pandemia, care se întâmplă să fie despre amenințarea bolilor contagioase la nivel mondial sau a pandemiei. Ca fan al intrigelor medicale și al jocurilor, am fost nerăbdător să încerc acest joc, lansat pentru prima dată în 2008, cu proprii mei copii, cu vârsta de 12, 14 și 15 ani. Citiți mai departe pentru a vedea dacă a fost distractiv contagios sau a murit la sosire.

Panademic
Molidul / Sarah Vanbuskirk

Concept: Găsește leacul

În urma recentelor epidemii de rujeolă, Zika și Ebola, un joc de societate despre amenințarea globală pe care o prezintă agenții patogeni în mișcare rapidă pentru viața umană se simte extrem de adecvat, chiar dacă este puțin prea real. În Pandemic, fiecare jucător își asumă rolul unui membru al unei echipe de control al bolii de elită, cu scopul de a ține colectiv patru boli mortale la distanță.

Povestea captivantă ne-a atras și a stârnit emoții intense.

Toată lumea lucrează împreună, călătorind pe glob pentru a trata infecțiile în timp ce colectează cărțile pentru a descoperi un remediu pentru fiecare boală sau pentru a stimula noi focare. Scopul jocului este de a găsi toate cele patru remedii înainte ca oricare dintre pragurile de pierdere a jocului să fie atinse. Povestea captivantă mi-a atras imediat familia și a stârnit emoții intense.

Design: Frumos

Pandemic este un joc frumos conceput, cu piese atractive. Tabloul este o hartă a lumii care arată o rețea care conectează 48 de orașe. Șase blocuri în formă de adăpost reprezintă stații de cercetare. Una merge pe Atlanta, sediul Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor și unde începe jocul. Celelalte ar trebui să fie grupate în apropiere, la fel ca și cele 96 de cuburi colorate (24 fiecare din patru culori), care reprezintă fiecare dintre cele patru boli.

Un marcator verde de focar (cu patru săgeți spre exterior) începe la 0 pe pista de focare din stânga jos. Marcatorii de vindecare trebuie aliniați și gata să fie mutați în spațiile coordonate în culori din partea de jos a plăcii atunci când bolile sunt vindecate (cu partea goală în sus) sau eradicate (cu Ø în sus).

Pandemia este concepută pentru a putea fi jucată doi-patru jucători. Odată cu achiziționarea unei extensii de joc, un al cincilea jucător poate fi adăugat la mix. Fiecărui jucător i se atribuie unul dintre cele șapte personaje prin cărți distribuite la întâmplare - un planificator de contingență, expert în operațiuni, medic, cercetător, specialist în carantină, om de știință și dispecer - și se mișcă în jurul tabloului folosind un pion care se potrivește cu acel personaj card. (Cu o extensie, sunt incluse mai multe roluri de personaje, precum și un „bio-terorist” care încearcă să submineze eforturile celorlalți jucători.)

Deși tehnic fac parte din aceeași echipă, familia mea a observat că unele dintre abilitățile personajelor par să fie mai eficiente uneori decât altele. Ne dorim să se simtă ca fiecare personaj să aibă „abilități” la fel de benefice, dar acesta ar putea fi și un caz al „ iarba este întotdeauna mai verde ”, deoarece fiecare rol oferă abilități variate care vor fi utile în dreapta circumstanțe. Ar putea fi, de asemenea, interesant dacă ar exista două echipe: una care a jucat pentru boli și una care a încercat să le vindece.

Pandemic
Molidul / Sarah Vanbuskirk

Configurare: asigură un joc unic, provocator

Am menționat deja unele dintre configurări în secțiunea anterioară, dar restul implică distribuirea bolilor pe hartă. Așezați urmăritorul verde „rata de infecție” în spațiul din stânga în bara „rata de infecție” din partea dreaptă sus a plăcii și setați cărțile de infecție cu fața în jos pe zona grămezii de extragere de deasupra barei respective. Întoarceți o carte de infecție în zona aruncării și puneți trei cuburi de boală corespunzătoare în orice oraș este indicat de cartea extrasă. Repetați de două ori, plasând din nou trei cuburi pe orice orașe sunt desenate. Apoi trageți încă trei cărți, de data aceasta plasând doar două cuburi corespunzătoare pe fiecare dintre aceste orașe și, în cele din urmă, încă trei, care obțin doar un cub.

Jocul ar putea fi îmbunătățit prin simplificarea instrucțiunilor și a unora dintre variabile pentru ao simplifica puțin.

Lăsați deoparte cărțile epidemice și împărțiți un număr stabilit de cărți per jucător (în funcție de numărul de jucători) din pachetul rămas. Decideți câte epidemii doriți să includeți în joc și împărțiți restul pachetului în mod egal între aceste epidemii, amestecarea cărții epidemice în fiecare porțiune a pachetului înainte de a stiva pachetele și de a le pune înapoi pe pachetul jucătorului spaţiu.

Timpul inițial de citire și configurare a durat probabil o oră. Copiii mei și cu mine am crezut că jocul ar putea fi îmbunătățit prin simplificarea instrucțiunilor și a unora dintre variabile pentru a-l face un pic mai simplu, cel puțin la început. Dacă te străduiești să înveți, există o serie de tutoriale video pe YouTube.

Mod de joc: Confuz

Jucătorul cu orașul cu cea mai mare populație în mână începe și restul urmează în ordine în sensul acelor de ceasornic. La fiecare tură, jucătorii aleg între acțiuni diferite: conducere / feribot (călătorie în orice oraș conectat printr-o linie albă), zbor direct (aruncați o carte de oraș din mâna dvs. pentru a călători la acea oraș), zbor charter (aruncați cardul pentru orașul în care vă aflați și călătoriți în orice oraș) și zborul de transfer (călătoriți dintr-un oraș cu un centru de cercetare în altul cu o cercetare centru).

De asemenea, puteți construi un centru de cercetare (jucați cartea pentru orașul în care vă aflați), tratați o boală (eliminați un cub de boală din orașul în care vă aflați), împărtășiți cunoștințele cu un coechipier în același oraș (dați sau luați cartea care corespunde orașului dvs. comun) și vindecați o boală (la orice centru de cercetare, aruncați cinci cărți de oraș cu aceeași boală culoare).

Odată ce o boală este vindecată, markerul de vindecare poate fi plasat pe spațiul corespunzător. Cazurile bolii respective pot rămâne sau se pot răspândi pe tablă, dar tratând boala respectivă, acum puteți bate toate cuburile, mai degrabă decât una. Dacă nu rămân cuburi pe tablă pentru o boală vindecată, boala respectivă este eradicată și markerul ar trebui să fie răsturnat. Odată ce o boală este eradicată, nu mai pot intra în bord tablouri.

Pe măsură ce alegeți cărți cu fiecare rând, bolile se pot umfla până la focare (patru cuburi de aceeași culoare într-unul oraș), ceea ce înseamnă că toate orașele conectate primesc și un cub, iar marcatorul de focar avansează pe tracker. Dacă marcatorul de focar ajunge la ultimul spațiu, toată lumea pierde.

Când trageți un card de epidemie, trebuie să urmați pașii enumerați pentru a crește, infecta și intensifica, cu excepția cazului în care boala a fost eradicată. Pe lângă cărțile de oraș, există și cărți de evenimente, cum ar fi subvențiile guvernamentale, care pot fi jucate oricând; nu sunt considerate acțiuni și nu necesită o aruncare. Jucătorii pot avea maxim șapte cărți în mână în orice moment.

Știu, sună confuz - și este. De fapt, curba de învățare abruptă este dezavantajul major al acestui joc. Cu toate acestea, aici străluceste cu adevărat natura cooperativă a acestui joc. Dacă doar unul sau doi dintre jucători știu să joace, îi pot ajuta pe ceilalți jucători să se ridice la viteză pe măsură ce jocul se mișcă. Copiii mei au jucat mai multe runde înainte ca eu să mă alătur, iar expertiza lor mi-a permis să intru direct fără să petrec o cantitate excesivă de timp examinând regulile.

Pandemic
Molidul / Sarah Vanbuskirk

Divertisment Valoare: provocator, dar captivant

După cum am spus, a descoperi acest joc a fost confuz. Atât de confuză, familia mea era de fapt foarte aproape să renunțe la asta. La început, am avut numeroase certuri și acuzații: „Ne vei face să pierdem”. "Nu, tu esti!" „Cum câștigi?” „Pare imposibil!” „Uf! Încercam să eradica toti; nu trebuia decât vindeca toti! Suntem literalmente atât de proști. ” Cuvântul ură a intrat în joc frecvent în timp ce ne luptam prin primele noastre jocuri și mi-era teamă că se va termina în lovituri.

În cele din urmă, însă, am câștigat, iar victoria nu a avut niciodată un gust atât de dulce. Același grup care fusese la gât unul pe celălalt era puternic și îmbrățișat. Există ceva unic și atrăgător în felul în care echipele simt că luptă împotriva jocului, stimulând în cele din urmă o mare camaraderie și dorința de a continua să joace din nou și din nou.

Există ceva unic și atrăgător în felul în care echipele se simt că luptă împotriva jocului, stimulând în cele din urmă o camaraderie excelentă.

Am jucat acest joc de aproape 20 de ori acum, de câteva ori în spate, probabil pentru un total de aproximativ nouă sau 10 ore. Instrucțiunile estimează că fiecare joc durează 45 de minute, dar ale noastre au avut tendința de a dura aproximativ 20-35 de minute. Timpii de joc mai scurți ne-au inspirat să jucăm de mai multe ori la rând.

În timp ce instrucțiunile sunt complicate și jocul este, la început, frustrant, copiii mei și cu mine am descoperit că Pandemic este de fapt foarte distractiv în cele din urmă. Trebuie doar să o scoți în evidență.

Valoare educațională: promovează munca în echipă și comunicarea

Nu numai că jocul este distractiv, dar este și foarte instructiv în ceea ce privește sănătatea publică și modul în care bolile se răspândesc la scară globală. Acest joc pune întrebarea „Poți salva omenirea?” și, cu siguranță, determină o mulțime de conversații interesante. În plus, îmi place accentul pe cooperare, luarea deciziilor, jocul de rol și strategia, toate acestea s-au îmbunătățit cu cât am jucat mai mult.

Mult jocuri de cooperare nu sunt foarte competitive. Nu este așa cu acest joc, unde lupți cu jocul (și uneori unul cu celălalt). Un sentiment atrăgător de urgență se dezvoltă pe măsură ce grupul se străduiește să eradice pandemiile înainte de expirarea timpului. Faptul că nu este o victorie ușoară (pierdem încă aproximativ jumătate din timp) face ca succesul să se simtă și mai dulce.

Pandemic
Molidul / Sarah Vanbuskirk

Interval de vârstă:Cifre duble

Producătorul recomandă Pandemia pentru vârsta de 8 ani și peste, dar am găsit că este mai potrivit pentru tweens și adolescenți. Acest joc necesită răbdare, gândire complexă și scenarii de finalizare, care pot fi puțin mai mari pentru copiii mai mici. Copilului meu de 9 ani i s-a părut greu de urmat și oarecum frustrant. Copiii mai mici pot juca cu siguranță ca o echipă, dar nu la fel de bine ca membrii mai în vârstă. Aș spune că 10 și în sus este ideal.

Preț: aur joc-noapte

Puteți găsi acest joc pentru o gamă largă de prețuri, de la 24 USD până la 40 USD. Cred că acest lucru este corect pentru un joc de acest calibru. Piesele, tabla și cărțile sunt toate excepțional de bine concepute. Conceptul complex își justifică și costul; este destul de mult garantat să te prindă.

Dacă vă place acest joc, există mai multe extensii și versiuni disponibile. Încercați ramura sa, Pandemic Legacy, sezonul 1 (Blue Edition), care se vinde cu aproximativ 40 USD și este recomandat pentru vârsta de 13 ani și peste. În această versiune, jucătorii au ocazia să influențeze elementele jocului, inclusiv parametrii bolilor, personajele și lumea în care joacă. Deoarece totul evoluează pe parcursul jocului, jucătorilor li se garantează de fiecare dată o experiență unică.

Pandemie vs. Catan

Ambele sunt populare, jocuri strategice că familiei mele le place să se joace din nou și din nou. În timp ce Pandemia se concentrează asupra epidemiilor globale de boli, Catan aprofundează în dezvoltarea unor avanposturi mici în orașe și în modul în care accesul la resurse (gândiți-vă la materiale de construcții, armate, drumuri și alimente) influențează succesul unei așezări.

Pandemia este mai colaborativă, echipa jucând împotriva jocului, în timp ce Catan este un joc tradițional în care adversarii se luptă între ei. Ca cineva care tinde să piardă la Catan (dar este totuși un fan), se simte adesea că mă lupt și cu acel joc. Personal, prefer Pandemic, deoarece simt că mă îmbunătățesc la joc cu cât joc mai multe ori, dar ambele jocuri merită un loc în rotația de noapte a oricărei familii.

Catan Review
Verdictul final

Da, cumpără-l!

Pandemia are o curbă de învățare abruptă, iar echipa dvs. poate pierde (adesea), dar nu renunțați la ea. Jocul cu miză mare necesită colaborare și strategie și este un remediu excelent pentru plictiseală.

Scanați activ caracteristicile dispozitivului pentru identificare. Folosiți date precise de geolocalizare. Stocați și / sau accesați informații pe un dispozitiv. Selectați conținut personalizat. Creați un profil de conținut personalizat. Măsurați performanța anunțului. Selectați anunțuri de bază. Creați un profil de anunțuri personalizat. Selectați anunțuri personalizate. Aplicați cercetări de piață pentru a genera informații despre audiență. Măsurați performanța conținutului. Dezvoltarea și îmbunătățirea produselor. Lista partenerilor (furnizori)