Kúpili sme Pandemic, aby ju naša recenzentka mohla otestovať so svojimi deťmi. Pokračujte v čítaní a prečítajte si celú recenziu produktu.

The najlepšie stolné hry sú nákazlivé. Akonáhle nájdete toho, kto sa vám páči, máte tendenciu sa napáliť a potom rýchlo posúvate posadnutosť na rodinu a priateľov. To sa deje s pandémiou, ktorá je náhodou o hrozbe celosvetových nákazlivých chorôb alebo samotnej pandémie. Ako fanúšik lekárskych intríg a hier som sa veľmi tešil na to, že túto hru, ktorá bola prvýkrát vydaná v roku 2008, vyskúšam s vlastnými deťmi vo veku 12, 14 a 15 rokov. Pokračujte v čítaní a zistite, či to bola nákazlivá zábava alebo mŕtve pri príchode.

Panadémia
Smrek / Sarah Vanbuskirk

Koncept: Nájdite liek

V dôsledku nedávnych epidémií osýpok, Ziky a Eboly sa stolná hra o globálnej hrozbe, ktorú predstavujú rýchlo sa pohybujúce patogény v ľudskom živote, zdá byť veľmi vhodná, ak je príliš reálna. V Pandemic každý hráč preberá úlohu jedného člena elitného tímu na kontrolu chorôb s cieľom spoločne udržať na uzde štyri smrteľné choroby.

Strhujúci dej nás vtiahol do seba a vyvolal intenzívne emócie.

Všetci spolupracujú, cestujú po celom svete, aby liečili infekcie, pričom zbierajú karty, aby objavili liek na každú chorobu alebo podnietili nové ohniská. Cieľom hry je nájsť všetky štyri lieky pred dosiahnutím ktoréhokoľvek z prahov prehrávania. Strhujúci príbeh okamžite vtiahol moju rodinu a vyvolal intenzívne emócie.

Dizajn: Krásny

Pandemic je krásne navrhnutá hra s atraktívnymi kúskami. Tabuľa je mapa sveta zobrazujúca sieť spájajúcu 48 miest. Šesť blokov v tvare prístrešku predstavuje výskumné stanice. Jeden pokračuje do Atlanty, sídla Centier pre kontrolu a prevenciu chorôb a kde sa hra začína. Ostatné by mali byť zoskupené v blízkosti, rovnako ako 96 farebných kociek (po 24 zo štyroch farieb), ktoré predstavujú každú zo štyroch chorôb.

Zelená značka ohniska (so štyrmi šípkami smerom von) začína na 0 na dráhe ohnísk vľavo dole. Lieky na vyliečenie by mali byť zarovnané a pripravené na presun do farebne zladených priestorov v spodnej časti dosky, keď sú choroby vyliečené (prázdnou stranou nahor) alebo eradikované (Ø stranou nahor).

Pandemic je navrhnutý tak, aby sa s ním dalo hrať dvaja až štyria hráči. Kúpou rozšírenia hry je možné do mixu pridať piateho hráča. Každý hráč má priradenú jednu zo siedmich postáv prostredníctvom náhodne rozdaných kariet - pohotovostný plánovač, operačný expert, zdravotník, výskumník, špecialista na karanténu, vedec a dispečer - a pohybuje sa po šachovnici pomocou pešiaka, ktorý zodpovedá danej postave kartu. (S rozšírením je zahrnutých viac rolí postáv a „bio-teroristu“, ktorý sa snaží podkopať úsilie ostatných hráčov.)

Aj keď sú technicky v jednom tíme, moja rodina si všimla, že schopnosti niektorých postáv sa zdali byť niekedy efektívnejšie ako ostatné. Prajeme si, aby to vyzeralo, že každá postava má rovnako prospešné „schopnosti“, ale môže to byť aj prípad „postavy“ tráva je vždy zelenšia, “pretože každá rola ponúka rôzne schopnosti, ktoré budú v pravici užitočné okolností. Tiež by mohlo byť zaujímavé, keby existovali dva tímy: jeden, ktorý hrával pre choroby a druhý, ktorý sa ich pokúšal liečiť.

Pandemický
Smrek / Sarah Vanbuskirk

Nastavenie: Zaisťuje jedinečnú a náročnú hru

Už som spomenul niektoré nastavenia v predchádzajúcej časti, ale zvyšok zahŕňa distribúciu chorôb na mapu. Umiestnite zelený sledovač „miery infekcie“ na miesto úplne vľavo na paneli „miera infekcie“ v pravom hornom rohu dosky a karty s infekciou položte lícom nadol na oblasť žrebovania nad týmto pruhom. Otočte jednu infekčnú kartu do oblasti odhodených hromád a položte tri zodpovedajúce kocky chorôb na akékoľvek mesto, ktoré je označené vytiahnutou kartou. Opakujte dvakrát, znova položte tri kocky na akékoľvek nakreslené mesto. Potom vytiahnite ďalšie tri karty, tentoraz položte na každé z týchto miest iba dve zodpovedajúce kocky a nakoniec ďalšie tri, ktoré získajú iba jednu kocku.

Hru je možné zlepšiť zjednodušením pokynov a niektorých premenných, aby bola o niečo jednoduchšia.

Odložte karty epidémie a zo zvyšného balíčka rozdajte stanovený počet kariet na hráča (v závislosti od počtu hráčov). Rozhodnite sa, koľko epidémií chcete zahrnúť do svojej hry, a rozdeľte zvyšok balíka rovnomerne medzi tieto epidémie, zamiešanie karty epidémie do každej časti balíka, než zložíte balíčky a umiestnite ich späť na balíček hráčov priestor.

Počiatočná doba čítania a nastavovania pokynov trvala pravdepodobne hodinu. S mojimi deťmi sme si mysleli, že hru je možné zlepšiť zjednodušením pokynov a niektorých premenných, aby bola aspoň na začiatku trochu jednoduchšia. Ak máte problémy s učením, existuje niekoľko video návody na YouTube.

Hrateľnosť: mätúca

Hráč s najvyšším mestom v ruke začína a ostatní postupujú v smere hodinových ručičiek. V každom ťahu si hráči vyberú medzi rôznymi akciami: jazda/trajekt (cesta do akéhokoľvek mesta prepojeného bielou čiarou), priamy let (zahodením mestskej karty z ruky na cestu) mesto), charterový let (zahoďte kartu do mesta, v ktorom sa nachádzate, a cestujte do akéhokoľvek mesta) a kyvadlový let (cestovanie z jedného mesta do iného výskumného centra s výskumom centrum).

Môžete tiež vybudovať výskumné centrum (hrať kartou mesta, v ktorom sa nachádzate), liečiť chorobu (odstrániť kocku choroby z mesta, v ktorom sa nachádzate), zdieľať znalosti s spoluhráč v tom istom meste (dajte alebo vezmite kartu zodpovedajúcu vášmu zdieľanému mestu) a vyliečte chorobu (v ktoromkoľvek výskumnom centre zahoďte päť mestských kariet s rovnakou chorobou farba).

Akonáhle je choroba vyliečená, marker vyliečenia môže byť umiestnený na zodpovedajúce miesto. Prípady tejto choroby môžu zostať alebo sa šíria na tabuli, ale liečením tejto choroby môžete teraz vyradiť všetky kocky, nie iba jednu. Ak na doske nezostanú žiadne kocky kvôli vyliečenej chorobe, táto choroba je odstránená a značka by sa mala prevrátiť. Akonáhle je choroba odstránená, do tabule už nemôžu vstúpiť žiadne kocky chorôb.

Keď si vyberiete karty s každým ťahom, choroby môžu napučať až k prepuknutiu (štyri kocky rovnakej farby v jednej mesto), čo znamená, že kocku dostanú aj všetky prepojené mestá a značka ohniska postupuje ďalej sledovač. Ak značka ohniska dosiahne posledné miesto, všetci prehrajú.

Keď si vytiahnete kartu epidémie, musíte postupovať podľa uvedených krokov na zvýšenie, infikovanie a zintenzívnenie, pokiaľ táto choroba nebola odstránená. Okrem kariet mesta existujú aj karty udalostí, ako sú štátne granty, ktoré je možné hrať kedykoľvek; nie sú považované za akcie a nevyžadujú zahodenie. Hráči môžu mať v ruke vždy maximálne sedem kariet.

Viem, znie to mätúco - a je to tak. Strmá krivka učenia je v skutočnosti hlavnou nevýhodou tejto hry. Tu však skutočne kooperatívna povaha tejto hry svieti. Ak len jeden alebo dvaja hráči vedia, ako hrať, môžu pomôcť ostatným hráčom, aby sa v priebehu hry dostali do tempa. Moje deti odohrali niekoľko kôl, kým som sa k nim pridal, a ich odbornosť mi umožnila skočiť rovno bez toho, aby som trávil príliš veľa času prezeraním pravidiel.

Pandemický
Smrek / Sarah Vanbuskirk

Hodnota zábavy: Náročné, ale návykové

Ako som povedal, prísť na túto hru bolo mätúce. Tak mätúca, moja rodina bola v skutočnosti veľmi blízko k tomu, aby to vzdala. Spočiatku sme sa veľa hádali a obviňovali: „Necháš nás prehrať.“ "Nie ty si!" "Ako vyhráš?" "Zdá sa to nemožné!" „Fuj! Snažili sme sa vyhladiť všetky; len si potreboval vyliečiť všetky! Sme doslova takí tupí. “ Slovo nenávisť sa dostávalo do hry často, keď sme sa prebíjali prvými niekoľkými hrami, a bál som sa, že to skončí údermi.

Nakoniec sme však vyhrali a víťazstvo nikdy nechutilo tak sladko. Tá istá skupina, ktorá si navzájom ležala na krku, sa pýtal a objímala. Na spôsobe, akým sa tímy cítia, že bojujú proti hre, je niečo jedinečné a príťažlivé, čo v konečnom dôsledku podnietilo veľké kamarátstvo a túžbu hrať znova a znova.

Na spôsobe, akým sa tímy cítia, že bojujú proti hre, je niečo jedinečné a príťažlivé, čo v konečnom dôsledku vyvoláva veľkú spolupatričnosť.

Túto hru sme už hrali takmer 20 -krát, niekoľkokrát za sebou, pravdepodobne celkovo asi deväť alebo 10 hodín. Pokyny odhadujú, že každá hra trvá 45 minút, ale naša trvala asi 20 až 35 minút. Kratšie herné časy nás inšpirovali hrať viackrát za sebou.

Aj keď sú pokyny komplikované a hrateľnosť je spočiatku frustrujúca, moje deti a ja sme zistili, že Pandemic je nakoniec skutočne zábavná. Musíte to len vydržať.

Vzdelávacia hodnota: Podporuje tímovú prácu a komunikáciu

Hra je nielen zábavná, ale aj veľmi poučná v oblasti verejného zdravia a toho, ako sa choroby šíria v globálnom meradle. Táto hra si kladie otázku: „Môžete zachrániť ľudstvo? a určite vyvolá veľa zaujímavých rozhovorov. Navyše milujem dôraz na spoluprácu, rozhodovanie, hranie rolí a strategizáciu, čo všetko zlepšovalo, čím viac sme hrali.

Veľa kooperatívne hry nie sú veľmi konkurencieschopní. Inak tomu nie je ani v tejto hre, kde s hrou bojujete (a niekedy aj navzájom). Lákavý pocit naliehavosti narastá, pretože skupina sa snaží odstrániť pandémie skôr, ako vyprší čas. Skutočnosť, že to nie je ľahké víťazstvo (stále strácame asi polovicu času), robí úspech ešte sladším.

Pandemický
Smrek / Sarah Vanbuskirk

Vekový rozsah:Dvojciferné čísla

Výrobca odporúča Pandemic pre deti od 8 rokov, ale zistil som, že je preň vhodnejší tínedžeri a tínedžeri. Táto hra vyžaduje trpezlivosť, komplexné myslenie a scenáre súdneho dňa, čo môže byť pre mladšie deti trochu veľa. Mojmu 9-ročnému bolo ťažké ho nasledovať a trochu frustrujúce. Mladšie deti môžu určite hrať tímovo, ale nie tak dobre ako starší členovia. Povedal by som, že 10 a viac je ideálnych.

Cena: Zlatá hra-noc

Túto hru nájdete za široký sortiment cien, od 24 dolárov až po 40 dolárov. Myslím si, že je to fér pre hru tohto kalibru. Kúsky, doska a karty sú mimoriadne dobre navrhnuté. Komplexný koncept tiež odôvodňuje svoje náklady; je takmer zaručené, že vás to chytí.

Ak máte radi túto hru, je k dispozícii niekoľko rozšírení a verzií. Skúste jeho odnož, Pandemic Legacy, sezóna 1 (Blue Edition), ktorá sa predáva za približne 40 dolárov a odporúča sa pre deti od 13 rokov. V tejto verzii majú hráči možnosť ovplyvniť prvky hry vrátane parametrov chorôb, postáv a sveta, v ktorom hrajú. Keďže sa všetko v priebehu hry vyvíja, hráčom je zaručený jedinečný zážitok zakaždým.

Pandémia vs. Catan

Oba sú obľúbené, strategické hry že moja rodina rada hrá znova a znova. Zatiaľ čo sa pandémia zameriava na globálne epidémie chorôb, Catan zaoberá sa rozvojom malých sídiel v mestách a obciach a ako prístup k zdrojom (napríklad stavebný materiál, armády, cesty a potraviny) ovplyvňuje úspech osady.

Pandemic spolupracuje viac, pričom tím hrá proti hre, zatiaľ čo Catan je tradičná hra, v ktorej súperi bojujú proti sebe. Ako niekto, kto má tendenciu prehrávať v Catane (ale stále je fanúšikom), má často pocit, že s touto hrou bojujem aj ja. Osobne mám radšej Pandemic, pretože mám pocit, že sa v hre viac krát zlepšujem, ale obe hry si zaslúžia miesto v nočnom striedaní akejkoľvek rodiny.

Recenzia Catan
Konečný verdikt

Áno, kúpte si to!

Pandémia má strmú krivku učenia sa a váš tím môže prehrať (často), ale nevzdávajte to. Vysoká hra vyžaduje spoluprácu a stratégiu a je vynikajúcim liekom na nudu.

Aktívne skenujte charakteristiky zariadenia na identifikáciu. Používajte presné údaje o geografickej polohe. Ukladajte a/alebo pristupujte k informáciám na zariadení. Vyberte prispôsobený obsah. Vytvorte si prispôsobený profil obsahu. Merajte výkonnosť reklamy. Vyberte základné reklamy. Vytvorte si prispôsobený profil reklamy. Vyberte prispôsobené reklamy. Aplikujte prieskum trhu a generujte poznatky o publiku. Zmerajte výkonnosť obsahu. Vyvíjať a zlepšovať produkty. Zoznam partnerov (dodávateľov)