Koupili jsme Pandemic, aby ji náš recenzent mohl otestovat se svými dětmi. Pokračujte ve čtení a získejte úplnou recenzi produktu.

The nejlepší deskové hry jsou nakažlivá. Jakmile najdete někoho, kdo se vám opravdu líbí, máte tendenci se zaháknout a poté rychle přeneste posedlost na rodinu a přátele. To je to, co se děje s Pandemic, která se právě tak stane o hrozbě celosvětových nakažlivých nemocí nebo samotné pandemie. Jako fanoušek lékařských intrik a her jsem toužil tuto hru, poprvé vydanou v roce 2008, vyzkoušet s vlastními dětmi ve věku 12, 14 a 15 let. Pokračujte v čtení, abyste zjistili, zda to byla nakažlivá zábava nebo mrtvé při příjezdu.

Panademická
Smrk / Sarah Vanbuskirk

Koncept: Najděte lék

V důsledku nedávných spalniček, epidemií Zika a Ebola se desková hra o globální hrozbě, kterou pro lidský život představují rychle se pohybující patogeny, zdá být až příliš vhodná, i když trochu příliš reálná. V Pandemic každý hráč převezme roli jednoho člena elitního týmu pro kontrolu nemocí s cílem společně udržet na uzdě čtyři smrtelné choroby.

Strhující děj nás vtáhl dovnitř a vyvolal intenzivní emoce.

Všichni spolupracují, cestují po celém světě, aby léčili infekce, a sbírali karty, aby objevili lék na každou nemoc nebo urychlili nová ohniska. Cílem hry je najít všechny čtyři léky před dosažením jakéhokoli prahu ztráty hry. Strhující příběh okamžitě vtáhl moji rodinu a vyvolal intenzivní emoce.

Design: Krásná

Pandemic je krásně navržená hra s atraktivními kousky. Deska je mapa světa zobrazující síť spojující 48 měst. Šest bloků ve tvaru přístřešku představuje výzkumné stanice. Jeden pokračuje do Atlanty, sídla Centra pro kontrolu a prevenci nemocí a kde hra začíná. Ostatní by měli být seskupeni poblíž, stejně jako 96 barevných kostek (po 24 ze čtyř barev), které představují každou ze čtyř nemocí.

Zelená značka ohniska (se čtyřmi šipkami směrem ven) začíná na 0 na stopě ohnisek vlevo dole. Značky vyléčení by měly být seřazeny a připraveny k přesunu do barevně sladěných prostorů ve spodní části desky, když jsou nemoci vyléčeny (prázdnou stranou nahoru) nebo vymýceny (Ø stranou nahoru).

Pandemic je určen k hraní dva až čtyři hráči. Zakoupením rozšíření hry lze do mixu přidat pátého hráče. Každému hráči je přiřazena jedna ze sedmi postav prostřednictvím náhodně rozdaných karet - plánovač pro nepředvídané události, odborník na operace, zdravotník, výzkumník, specialista na karanténu, vědec a dispečer - a pohybuje se po hrací ploše pomocí pěšce, který odpovídá této postavě Kartu. (S rozšířením je zahrnuto více rolí postav a také „bio-terorista“, který se snaží podkopat úsilí ostatních hráčů.)

Ačkoli jsou technicky ve stejném týmu, moje rodina si všimla, že schopnosti některých postav se zdály být někdy účinnější než jiné. Přejeme si, aby to vypadalo, že každá postava má stejně prospěšné „dovednosti“, ale může to být i případ „té“ tráva je vždy zelenější, “protože každá role nabízí různé schopnosti, které budou v pravici užitečné okolnosti. Také by mohlo být zajímavé, kdyby tam byly dva týmy: jeden, který hrál pro nemoci a druhý, který se je snažil léčit.

Pandemický
Smrk / Sarah Vanbuskirk

Nastavení: Zajišťuje jedinečnou a náročnou hru

Už jsem zmínil některé z nastavení v předchozí části, ale zbytek zahrnuje distribuci nemocí na mapu. Umístěte zelený sledovač „míry infekce“ na místo úplně vlevo na liště „míra infekce“ v pravém horním rohu desky a karty infekcí položte lícem dolů na oblast hromádky nad tímto pruhem. Otočte jednu infekční kartu do oblasti odhozených hromádek a položte tři odpovídající kostky nemoci na jakékoli město, které je vyznačeno vytaženou kartou. Opakujte dvakrát a znovu pokládejte tři kostky na jakákoli nakreslená města. Poté vytáhněte další tři karty, tentokrát na každé z těchto měst položte pouze dvě odpovídající kostky a nakonec další tři, které získají pouze jednu kostku.

Hru by bylo možné zlepšit zjednodušením pokynů a některých proměnných, aby byla o něco jednodušší.

Odložte karty epidemie a ze zbývajícího balíčku rozdejte stanovený počet karet na hráče (v závislosti na počtu hráčů). Rozhodněte se, kolik epidemií chcete zahrnout do své hry, a rovnoměrně rozdělte zbytek balíčku napříč těmito epidemiemi, zamíchání karty epidemie do každé části balíčku před naskládáním balíčků nahoru a vrácením zpět do balíčku hráče prostor.

Počáteční doba čtení instrukcí a nastavení pravděpodobně trvala hodinu. Moje děti a já jsme si mysleli, že hru lze zlepšit zjednodušením pokynů a některých proměnných, aby byla alespoň na začátku trochu jednodušší. Pokud máte potíže s učením, existuje několik video tutoriály na YouTube.

Hratelnost: matoucí

Hráč s městem s nejvyšší populací v ruce začíná a zbytek postupuje ve směru hodinových ručiček. V každém tahu si hráči vybírají mezi různými akcemi: jízda/trajekt (cestování do jakéhokoli města spojeného bílou čárou), přímý let (vyhozením karty města z ruky na cestu do město), charterový let (odhoďte kartu pro město, ve kterém se nacházíte, a cestujte do jakéhokoli města) a kyvadlový let (cestování z jednoho města do jiného výzkumného centra s výzkumem centrum).

Můžete také vybudovat výzkumné centrum (hrát kartu města, ve kterém se nacházíte), léčit nemoc (odstranit kostku nemoci z města, ve kterém se nacházíte), sdílet znalosti s spoluhráč ve stejném městě (dejte nebo vezměte kartu odpovídající vašemu sdílenému městu) a vyléčte nemoc (v jakémkoli výzkumném centru vyhoďte pět karet města se stejnou nemocí barva).

Jakmile je nemoc vyléčena, lze na odpovídající místo umístit značku vyléčení. Případy této nemoci mohou zůstat nebo se šířit na hrací ploše, ale léčením této choroby nyní můžete vyřadit všechny kostky, nikoli jen jednu. Pokud na vyléčené nemoci nezůstanou na kostce žádné kostky, tato nemoc je vymýcena a značka by měla být převrácena. Jakmile je nemoc vymýcena, na tabuli již nemohou vstoupit žádné kostky nemoci.

Jak sbíráte karty s každým tahem, nemoci mohou nabobtnat až k propuknutí (čtyři kostky stejné barvy v jedné city), což znamená, že kostky dostanou také všechna spojená města a značka ohniska postupuje po stopař. Pokud značka ohniska dosáhne posledního prostoru, všichni prohrají.

Když vytáhnete kartu epidemie, musíte postupovat podle uvedených kroků ke zvýšení, infikování a zesílení, pokud tato nemoc nebyla odstraněna. Kromě městských karet existují také karty událostí, jako jsou vládní granty, které lze hrát kdykoli; nejsou považovány za akce a nevyžadují vyřazení. Hráči mohou mít v ruce vždy maximálně sedm karet.

Vím, zní to matoucí - a je to tak. Strmá křivka učení je ve skutečnosti hlavní nevýhodou této hry. Tady však kooperativní povaha této hry opravdu září. Pokud jen jeden nebo dva hráči vědí, jak hrát, mohou ostatním hráčům pomoci dostat se do tempa, jak hra pokračuje. Moje děti hrály několik kol, než jsem se přidal, a jejich odbornost mi umožnila skočit přímo dovnitř, aniž bych trávil příliš mnoho času zkoumáním pravidel.

Pandemický
Smrk / Sarah Vanbuskirk

Hodnota zábavy: Náročné, ale návykové

Jak jsem řekl, zjištění této hry bylo matoucí. Tak matoucí byla moje rodina ve skutečnosti velmi blízko k tomu, aby to vzdala. Zpočátku jsme měli spoustu hádek a obvinění: „Necháš nás prohrát.“ "Ne, jsi!" "Jak vyhraješ?" "Zdá se to nemožné!" "Fuj!" Snažili jsme se vymýtit všichni; jen jsi potřeboval lék všichni! Jsme doslova tak hloupí. “ Slovo nenávist se dostávalo do hry často, když jsme se proháněli v prvních zápasech, a já se bál, že to skončí úderem.

Nakonec jsme však vyhráli a vítězství nikdy nechutnalo tak sladce. Stejná skupina, která si navzájem lezla pod krkem, se vzpínala a objímala. Na tom, jak se týmy cítí, jako by proti hře bojovaly, je něco jedinečného a přitažlivého, což v konečném důsledku podněcuje velké kamarádství a touhu hrát znovu a znovu.

Na způsobu, jakým se týmy cítí, jako by proti hře bojovaly, je něco jedinečného a přitažlivého, což v konečném důsledku vyvolává velké kamarádství.

Tuto hru jsme nyní hráli téměř 20krát, několikrát zády k sobě, pravděpodobně celkem asi devět nebo 10 hodin. Pokyny odhadují, že každá hra zabere 45 minut, ale naše trvala přibližně 20 až 35 minut. Kratší herní časy nás inspirovaly k hraní vícekrát za sebou.

Zatímco pokyny jsou komplikované a hra je zpočátku frustrující, moje děti a já jsme zjistili, že Pandemic je ve skutečnosti opravdu zábavná. Jen to musíš vydržet.

Vzdělávací hodnota: Podporuje týmovou spolupráci a komunikaci

Tato hra je nejen zábavná, ale také velmi poučná v oblasti veřejného zdraví a toho, jak se nemoci šíří v globálním měřítku. Tato hra si klade otázku: „Můžete zachránit lidstvo? a určitě vyvolá spoustu zajímavých konverzací. Navíc miluji důraz na spolupráci, rozhodování, hraní rolí a strategizování, což vše zlepšovalo, čím více jsme hráli.

Hodně kooperativní hry nejsou příliš konkurenceschopní. Ne tak u této hry, kde ve hře bojujete (a někdy i navzájem). Lákavý pocit naléhavosti narůstá, když se skupina snaží vymýtit pandemie, než vyprší čas. Skutečnost, že to není snadné vítězství (stále ztrácíme asi polovinu času), dělá úspěch ještě sladším.

Pandemický
Smrk / Sarah Vanbuskirk

Věkové rozmezí:Dvouciferné číslice

Výrobce doporučuje Pandemic ve věku od 8 let, ale zjistil jsem, že je vhodnější pro tweens a teens. Tato hra vyžaduje trpělivost, komplexní myšlení a scénáře soudného dne, což může být pro mladší děti trochu moc. Pro mého 9letého bylo těžké ho sledovat a poněkud frustrující. Mladší děti určitě mohou hrát jako tým, ale ne tak dobře jako starší členové. Řekl bych, že 10 a více je ideální.

Cena: Zlato za noc

Tuto hru najdete za širokou škálu cen, od 24 $ až po 40 $. Myslím, že je to fér pro hru tohoto kalibru. Figurky, desky a karty jsou mimořádně dobře navrženy. Složitý koncept také odůvodňuje své náklady; je do značné míry zaručeno, že vás zaujme.

Pokud máte rádi tuto hru, je k dispozici několik rozšíření a verzí. Zkuste jeho odnož, Pandemic Legacy, sezóna 1 (Blue Edition), který se prodává za zhruba 40 dolarů a je doporučen pro děti od 13 let. V této verzi mají hráči možnost ovlivnit prvky hry, včetně parametrů nemocí, postav a světa, ve kterém hrají. Vzhledem k tomu, že se vše v průběhu hry vyvíjí, mají hráči vždy jedinečný zážitek.

Pandemie vs. Catan

Oba jsou populární, strategické hry že moje rodina ráda hraje znovu a znovu. Zatímco se Pandemic zaměřuje na globální epidemie nemocí, Catan se zabývá vývojem malých základen ve městech a tím, jak přístup ke zdrojům (myslím, že stavební materiály, armády, silnice a potraviny) ovlivňuje úspěch osady.

Pandemic je více kolaborativní, přičemž tým hraje proti hře, zatímco Catan je tradiční hra, kde proti sobě bojují protivníci. Jako někdo, kdo má tendenci v Catanu prohrávat (ale stále je fanouškem), má často pocit, že s touto hrou také bojuji. Osobně dávám přednost Pandemic, protože mám pocit, že se ve hře vícekrát zlepšuji, ale obě hry si zaslouží místo v noční rotaci jakékoli rodiny.

Recenze Catan
Konečný verdikt

Ano, kupte si to!

Pandemie má strmou křivku učení a váš tým může prohrát (často), ale nevzdávejte to. Tato vysoká sázka vyžaduje spolupráci a strategii a je vynikajícím lékem na nudu.

Aktivně skenujte charakteristiky zařízení pro identifikaci. Použijte přesná data o geolokaci. Ukládejte a/nebo přistupujte k informacím na zařízení. Vyberte personalizovaný obsah. Vytvořte si přizpůsobený profil obsahu. Změřte výkon reklam. Vyberte základní reklamy. Vytvořte si přizpůsobený reklamní profil. Vyberte personalizované reklamy. Aplikujte průzkum trhu a generujte poznatky o publiku. Měření výkonu obsahu. Vyvíjet a zlepšovat produkty. Seznam partnerů (prodejců)